Villkor och bestämmelser för vår Bästa pris-garanti:
Vad är bästa pris-garantin?
- Innan du köper: visa oss ett bättre pris hos någon valbar konkurrent och vänta på vårt svar. Våra operatörer kommer att kontakta dig och matcha erbjudandet, utan undantag: alla varumärken och alla produkter och alla fall som överensstämmer med villkoren för denna garanti. Det erbjudna priset kan inte kombineras med rabattkuponger
- Efter köpet: inom 14 dagar efter ditt köp på MUZIKER kan du fortfarande åberopa vår Bästa pris-garanti. Om du hittar ett bättre erbjudande för den produkt du redan har köpt, eller även om priset går ner i vår egen e-butik, är du berättigad till en kupong till ett värde av skillnaden mellan det pris du har betalat och det bästa erbjudandet du har hittat.
Hur kan jag begära ett bättre pris före ett köp?
För att be MUZIKER att matcha ett erbjudande måste du:
- hitta den produkt du vill köpa i vår e-shop,
- klicka på alternativet "Bästa prisgaranti" som finns i det nedre högra hörnet på produktens sida,
- fyll i formuläret med de obligatoriska fälten och skicka oss länken till det bättre erbjudande som du har hittat.
Om erbjudandet överensstämmer med villkoren för denna garanti kommer du att kontaktas inom en arbetsdag av vårt team och instrueras om hur du ska gå vidare till köpet med det lägre priset.
Hur kommer MUZIKER att matcha ett erbjudande och hur kan jag fortsätta att köpa en produkt med dess nya pris?
Dessa förfrågningar kommer att behandlas så snart som möjligt, inom två arbetsdagar. Under denna period kommer du att kontaktas av vår kundtjänst, som kommer att informera dig om hur du går tillväga för att genomföra köpet till det nya priset. Oroa dig inte, det kommer att gå mycket snabbt och enkelt, och vi kommer att vara med dig hela vägen!
Hur lång tid efter mitt köp kan jag begära en återbetalningskupong?
Bästa pris-garantin kan åberopas fram till den 14:e dagen efter det att köpet gjordes i vår e-butik eller fysiska butik.
Hur lång tid tar det för MUZIKER att behandla min begäran om återbetalningskupong?
På grund av den 14-dagars pengarna-tillbaka-garanti som erbjuds av MUZIKER, kommer kupongen att utfärdas först efter denna period. Reklamationen kommer dock att behandlas så snart den har skickats av kunden och besvaras inom en tidsram på två arbetsdagar.
I vilka fall kan jag INTE åberopa denna garanti?
- när konkurrentens erbjudande inte är ett permanent pris, utan snarare en tidsbegränsad kampanj (t.ex. reor, rabatter eller någon annan form av specialpris);
- när erbjudandet kommer från en icke certifierad konkurrent (för denna garanti anser MUZIKER att certifierade konkurrenter är de som:
a) har verksamhet både på e-butik och i fysiska butiker, och
b) är certifierade av minst en myndighet för e-handel;
- när konkurrenten inte har produkten i lager eller omedelbart tillgänglig för leverans,
- när Muziker inte har produkten i lager;
- när konkurrenten inte tillhandahåller import till det land där Muzikers e-shop som du handlar genom finns;
- när erbjudandet avser produkter som har öppnats, renoverats, reparerats eller som visar tecken på användning eller funktionsfel, b-lagerkataloger eller något annat skick än nya och oöppnade;
- när reklamationen görs mer än 14 dagar efter köpet;
- när konkurrentens bättre pris är resultatet av rabattkuponger eller vouchrar av något slag.
Vi förbehåller oss rätten att avslå en begäran om prismatchning efter eget gottfinnande.
Ok, rabatterade produkter är inte giltiga för denna garanti!
Men tänk om jag köpte en produkt och efter några dagar var den här produkten nu till salu på MUZIKER?
I det här fallet kan du begära en återbetalningskupong. Så länge specialpriset eller det tidsbegränsade erbjudandet kommer att vara på MUZIKER själv, kommer vi att tillhandahålla en kupong för kunder som betalade ett högre pris för denna produkt på vår e-shop. Varför gör vi detta? På så sätt kan du vara säker på att när du köper på MUZIKER, riskerar du inte att förlora pengar genom att hitta ett bättre pris några dagar senare.
När jag har fått min kupong, hur lång tid har jag på mig att använda den hos MUZIKER?
När kupongen har skickats av vårt team har våra kunder 6 månader på sig att använda den. Efter denna period förlorar kupongen sin giltighet.
Jag hittade ett bättre pris, men erbjudandet har bara försvunnit. Vad kan jag göra?
Tyvärr inte mycket, förutom att hålla tummarna för att den dyker upp igen. Bevisbördan åligger den som begär garantin, dvs. kunden. MUZIKER behöver inte tillhandahålla någon form av bevis för att visa att ett påstått erbjudande inte existerar eller är ogiltigt.
Gäller denna garanti även för era fysiska butiker?
Ja, detta och alla andra fördelar med vår e-shop. Men i detta fall kommer våra stenbutiker inte att kunna behandla förfrågningar från köp som gjorts på vår e-shop. Dessutom är det bara köp som görs med ett registrerat Muziker Smile-kort som kan åberopa denna garanti i en av våra stenbutiker.
Kan jag åberopa Bästa pris-garantin genom erbjudanden från e-butiker i olika länder?
Ja, det kan du. Det enda du behöver göra är att se till att det pris som ska matchas inkluderar lokala skatter och fraktkostnader till destinationsadressen.