Välj land för leverans

Muziker Smile

Registrera dig för Muziker Smile lojalitetsprogram och dra full nytta av alla fördelar du kommer att få. Må din glädje bli större för varje köp.

Skapar ett Muziker Smile-konto

Du blir automatiskt medlem i Muziker Smiles lojalitetssystem så snart du skapar ett kundkonto på vår webbplats. När du har registrerat dig skickar vi dig ett klubbkort som inte kan överlåtas och från och med då kan du njuta av de förmåner som bara lojala kunder har hos oss.

Fördelar med Muziker Smile

Vanliga frågor och svar


Vad är Muziker Smile och hur blir jag medlem?
Muziker Smile är ett lojalitetsprogram med många fördelar och förmåner som du kan använda så snart du registrerar dig. Allt du behöver göra är att skapa ditt kundkonto på vår hemsida. När du har registrerat dig skickar vi dig ett klubbkort som inte kan överlåtas och från och med då kan du njuta av de förmåner som bara lojala kunder har hos oss.

Hur samlar jag lojalitetspoäng och vad är värdet på 1 poäng?
Vi belönar dig med poäng när du handlar hos oss. För varje köp får du, förutom glädje, lojalitetspoäng som du kan använda vid ditt nästa köp. Du får en poäng för varje euro du spenderar på ditt köp. Om du köper i en annan valuta konverterar vi dina poäng och avrundar dem uppåt enligt den aktuella växelkursen.

Var hittar jag mitt lojalitetspoängsaldo?
Du kan när som helst kontrollera ditt aktuella saldo i ditt kundkontos personliga profil. Eller be personalen i någon Muziker-butik om denna information.

Vad är lojalitetspoängens giltighet?
Alla intjänade poäng är giltiga i upp till 24 månader från ditt senaste köp. Oavsett hur länge du har haft dem och oavsett om du använder dem, börjar en ny 24-månadersperiod efter varje köp under vilken dina poäng kommer att vara giltiga. Men om du inte loggar in på vår webbplats och inte gör några inköp under mer än 2 år förlorar du alla poäng du har samlat på dig.

Hur fungerar retur av varor inom 30 dagar?
Varje medlem i Muziker Smiles lojalitetssystem har upp till dubbelt så lång returperiod utan att ange någon anledning. Standardperioden är 14 dagar enligt lag, men för medlemmar i vårt lojalitetssystem Muziker Smile är denna period upp till 30 dagar. Det går till så att vi inom 14 dagar skickar pengar till dig för de returnerade varorna och inom 14 till 30 dagar efter att vi mottagit varorna återbetalar vi köpbeloppet i form av en värdecheck för ditt nästa köp. Produkter som inte kan returneras på grund av sin beskaffenhet (t.ex. av hygieniska skäl) anges i våra allmänna villkor.

När får jag lojalitetspoäng för ett köp?
Efter genomfört köp reserverar vi först dina poäng säkert i 30 dagar och krediterar dem sedan till ditt kundkonto. Om du även köper tilläggstjänsten "Förlängd retur" med dina varor, kommer dina poäng att läggas till först efter att denna period har löpt ut. Om du handlar i någon av våra butiker sätter vi in poängen på ditt konto direkt.

Hur kan jag använda lojalitetspoäng?
Om du har poäng och ska göra ett köp kan du ange hur stor del av värdet på din beställning du vill betala med poäng. Dessa "omvandlas" direkt till pengar i din kundvagn och det totala beloppet för ditt köp minskas med det beloppet. Du kan också använda poängen för att betala hela ditt köp, eller spara dem till senare. Det är upp till dig.

Varför får jag en kupong för mitt nästa köp istället för en återbetalning när jag ångrar avtalet inom 30 dagar?
Det är våra regler. Om du ångrar avtalet inom 14 dagar efter att vi mottagit kommer vi att återbetala dig för de returnerade varorna. Om du returnerar varorna inom 15 och 30 dagar efter att vi mottagit får du ett värdebevis som du kan använda vid ditt nästa köp.

Varför har jag inte fått några lojalitetspoäng efter att jag gjort ett köp?
Vi kan inte kreditera dig med lojalitetspoäng om du inte loggar in på ditt konto när du skapar en beställning. Registrera dig och handla först efter att du loggat in på webbplatsen. På så sätt kan du vara säker på att du får dina lojalitetspoäng.

Hur fungerar den förlängda 3-årsgarantin?
Medan en vanlig kund endast har rätt till 2 års garanti på nya varor, kan en medlem i vårt lojalitetsprogram njuta av upp till 3 års garantiperiod. Vi kommer att reparera det fel som du hävdar under den förlängda garantiperioden på vår bekostnad och om felet inte kan repareras kommer du att få en kupong för varans restvärde. Den utökade garantin omfattar inte förbrukningsvaror, lättfördärvliga varor eller utställda och oförpackade varor. Endast den kund som är slutkonsument har rätt att åberopa den utökade garantin. Varje reklamation behandlas så snabbt som möjligt, men i undantagsfall kan det ta mer än 30 dagar på grund av svår diagnostik eller reparation.