cookies
Du hittar våra "cookies" läckra
Syftet med cookies på Muzikers webbplats är att göra ditt besök hos oss till en trevlig upplevelse hela tiden. Samtycke till användning av alla cookies genom att klicka på knappen "Jag godkänner", eller i inställningarna välj bara de du gillar. Mer information.
Jag godkänner
Avvisa

Reklamationer och returer

Anspråk och avkastning

Är det något fel på den beställda produkten eller är den helt enkelt inte i din smak? Inga bekymmer! Vi ger dig råd om hur du kan reklamera varorna eller hjälper dig att returnera dem på ett enkelt sätt.

Jag vill reklamera varan eller leveransen

Vi erbjuder endast kvalitetsprodukter från pålitliga varumärken. Om den köpta produkten fortfarande inte fungerar korrekt eller om paketet skadas under transporten, kommer vi att ordna en snabb reparation, utbyte eller återbetalning av din betalning.

Reklamera varan 
Jag vill frånträda avtalet och returnera produkten utan att ange något skäl

Inom 14 dagar kan du ångra köpavtalet, dvs. returnera de varor du köpt i vår e-butik utan att ange något skäl.

Returnera varor 
Hur kontaktar jag reklamationsavdelningen?
Du kan kontakta vår reklamationsavdelning via telefon på +46 842 002 450 eller genom att skicka ett e-postmeddelande till: [email protected]. Vi är tillgängliga dagligen mellan 8:00 - 16:30.
Hur gör jag en reklamation?
Klicka på denna länk, välj typ av klagomål och inled skaderegleringsprocessen: link
Hur lång tid tar det att reglera en skada?
Vi hanterar reklamationer omgående, dock senast inom 30 dagar.
Vilka regler gäller för skadeanmälan?
De allmänna villkor som vi följer finns tillgängliga på Allmänna villkor webbplats. Om du handlar som konsument/naturlig person kan du läsa den detaljerade garantipolicyn HÄR. Om du handlar som näringsidkare kan du använda länken HÄR.
Hur går jag tillväga när jag returnerar varor?
Du kan frånträda avtalet och returnera varorna utan att ange något skäl inom 14 dagar från den tidpunkt då du eller din utsedda person tar emot varorna. Denna rätt gäller endast kunder i vår e-butik och gäller inte för köp i våra fysiska butiker. Efter denna 14-dagarsperiod har endast kunder-konsumenter som har gjort en beställning som medlemmar i Muziker Smile lojalitetssystem rätt att dra sig ur kontraktet. En av fördelarna med att vara medlem i Muziker Smile lojalitetssystem är att du kan dra dig ur avtalet utöver den lagstadgade perioden, upp till 30 dagar från den dag då du eller din utsedda person tog emot varorna. Om du utnyttjar din rätt att returnera varorna inom denna förlängda period, dvs. mellan den 15:e och 30:e dagen från den dag då varorna levererades, återbetalar vi din betalning i form av en värdekupong för ditt nästa köp i vår butik. En annan möjlighet att returnera varorna (frånträda avtalet) efter att den lagstadgade perioden på 14 dagar har löpt ut är att köpa vår extra Förlängd returservice. Med denna tjänst kan en enskild person returnera varor när som helst upp till 60 dagar och en juridisk person upp till 30 dagar. Tjänsten gäller endast utvalda produkter och kan endast köpas tillsammans med specifika varor. När du har returnerat varorna får du tillbaka köpesumman i form av en kontantbetalning. För mer information, se Återkallelse.
Kan jag frånträda avtalet om jag gör ett köp för ett företags räkning?
Ja, även ett företag kan returnera varan inom 14 dagar.
Vem står för kostnaden för att skicka tillbaka varor?
Returnera varorna tillbaka till vårt lager är helt och hållet ditt ansvar. Detta gäller även kostnaderna.
Vart skickar jag varorna som jag vill returnera?
Innan du returnerar varan, packa den ordentligt och märk förpackningen med ångerrättsnumret eller reklamationsnumret. På så sätt kan vi snabbt identifiera ditt paket när det anländer. De returnerade varorna ska skickas till denna adress:
Muziker (Return)
P3 Logistic Park - Hala 2
900 55 Lozorno
Slovakien
Men se upp! Vi kan inte hållas ansvariga för i vilket skick vi tar emot ditt paket från transportören. Därför, innan du packar varorna för frakt, demontera varorna för att återställa det skick som de kom från oss och fyll själva lådan med material som skyddar varorna från eventuella skador under transporten. Om något ändå händer med din försändelse på väg till oss ska du snabbt kontakta transportören som du överlämnade paketet till och begära skadestånd.
Kan jag returnera alla typer av varor?
Definitivt inte. Lagen definierar exakt vilka kategorier av varor som inte kan returneras. Till exempel skivor, programvara, digitala produkter, in-ear-hörlurar, rörblad för blåsinstrument och liknande. Vi listar alla kategorier i våra villkor: Allmänna regler och villkor
När får jag pengarna tillbaka för de returnerade varorna?
Vi återbetalar betalningen för de returnerade varorna eller utfärdar en kupong i det värdet senast 14 dagar från mottagandet av paketet och inspektionen av de returnerade varorna. Du får detta med samma metod som betalningen kom till oss. Vid expressbetalningar (PayPal, kort, Apple Pay etc.) sätts pengarna in på ditt konto inom 3 arbetsdagar. Banköverföring tar vanligtvis 4-5 arbetsdagar.