cookies
Du hittar våra "cookies" läckra
Syftet med cookies på Muzikers webbplats är att göra ditt besök hos oss till en trevlig upplevelse hela tiden. Samtycke till användning av alla cookies genom att klicka på knappen "Jag godkänner", eller i inställningarna välj bara de du gillar. Mer information.
Jag godkänner
Avvisa

FAQ - Vanliga frågor

FAQ - Vanliga frågor

Produktval

Återspeglar bilden av produkten på webbplatsen verkligheten?
Alla produktbilder du hittar på vår hemsida kommer direkt från tillverkarna, så de stämmer definitivt överens med verkligheten. Tänk dock på att färgen som visas på skärmen kan ha en annan nyans, och även strukturen på materialet som används kan se annorlunda ut på fotot. Varorna kan också levereras i en annan version av förpackningen.
Vilken garanti gäller för mina varor?
Vi lämnar 2 års garanti som standard. Om du blir medlem i Muziker Club är det ännu ett år längre – dvs 3 år. Garantiperioden kan förlängas med ytterligare 1-3 år i kassan i varukorgen. Denna utökade garanti gäller inte för förbrukningsvaror, lättfördärvliga varor, uppackade, begagnade eller skadade varor och inte heller för defekter som vi inte skulle känna igen enligt standardgarantin. Mer info finns här: extended warranty
Vad betyder "unboxed goods"?
Vi använder "bara unboxed" etiketten för produkter som inte har sin originalförpackning, har ställts ut i butiken eller returnerats av kunder, kan visa tecken på normalt slitage, men kan också vara i skick av en helt ny produkt. Priset reduceras alltid, även om minskningstakten varierar för varje styck. Klicka här för mer info: unboxed products.
Hur kontrollerar jag tillgången på varor? Finns varorna i lager för omedelbar leverans?
Tillgänglighet anges för alla produkter på webbplatsen och du hittar följande alternativ här:
I stock för E-shop - vi har produkten i lager och vi kan skicka den till dig omedelbart.
På väg - vi har inte produkten i lager för tillfället, men den har redan beställts från leverantören och vi väntar på att den ska levereras till lagret.
Finns i lager – produkten finns i någon av våra butiker. Vi kan leverera dit du vill, men leveranstiden tar några dagar längre.
Hos leverantören – vi har för närvarande inte produkten i lager, men om du vill kan vi beställa den från tillverkaren eller leverantören omedelbart.
Tillfälligt slut – vi har inte produkten för tillfället, men baserat på beställningen kontrollerar vi dess tillgänglighet hos leverantören.
Långvarigt otillgänglig – vi kan för närvarande inte få tag på denna produkt.
Vad är en digital produkt och hur levereras den till mig?
En digital produkt är en programvara, ett ljudbibliotek eller ett presentkort. Vi skickar alla licenser och referenser för dina digitala produkter till den adress du anger när du gör din beställning.

Beställning

Hur löser jag in en rabattkod?
Du kan använda rabattkoden i det första steget i varukorgen, nedan i avsnittet Mina rabatter:
Kan produkten beställas per telefon?
Vi är ledsna, men vi tillhandahåller inte detta alternativ. Du kan beställa alla produkter online. Om du inte har någon erfarenhet av detta kan du hitta mer information här: how to buy.
Hur behandlas min beställning?
Så snart vi registrerat din beställning i systemet skickar vi dig ett automatiskt e-postmeddelande för att meddela att vi har mottagit och registrerat den. Därefter behandlar vi din beställning och du får ytterligare ett e-postmeddelande som anger att beställningen är "BEKRÄFTAD" och att vi just har ingått ett köpeavtal. Om din beställning har statusen "FÖRDRÖJD LEVERANS" betyder det att den beställda produkten inte är tillgänglig för tillfället och vi väntar på att den ska levereras. I så fall skickar vi ett e-postmeddelande med förväntat datum för avsändning av dina varor. När vi har förberett ordern i lagret ändras dess status till "BEING PROCESSED" och när speditören hämtar den ändras dess status till "SHIPPED". Du kan ta reda på aktuell status för din beställning genom att logga in direkt på hemsidan. Klicka på "Mitt konto" för att hitta alla dina beställningar.
Hur avbeställer jag min beställning?
Du hittar detta alternativ direkt i ordersammanfattningen:
Om jag avbryter min beställning, när får jag pengarna tillbaka?
Om du ändrar eller avbryter din beställning skickar vi tillbaka pengarna till ditt konto på samma sätt som betalningen kom till oss. För expressbetalningar (PayPal, kort, Apple Pay etc.) sätts pengarna in på ditt konto inom 3 arbetsdagar. Banköverföring tar vanligtvis 4-5 arbetsdagar. Vi skickar dock pengarna omgående.
Hur lämnar jag en recension?
Du kan dela din erfarenhet av den köpta produkten och skriva en recension direkt på sidan för den givna produkten, i avsnittet "Betyg". Du hittar den precis under bilden.
Vem kan jag kontakta om grossistsamarbete?
Om du vill köpa från oss för återförsäljning, kontakta vår grossistavdelning via e-post: [email protected]

Betalning

Var använder jag min rabattkod?
Du kan använda rabattkoden i det första steget i varukorgen, nedan i avsnittet Mina rabatter: 



Vilka betalningsmetoder kan jag använda för att betala mitt köp?
Vi accepterar olika betalningsmetoder. Deras fullständiga lista finns här: Payment terms
Hur får jag fakturan för mina varor?
Vi skickar dig en digital faktura i pdf-format via e-post, och du kan också ladda ner den när som helst efter att du loggat in på vår hemsida i "Mitt konto". Vi lägger inte längre pappersversionen i förpackningar eftersom vi vill vara miljövänliga.

Leverans

Varför har det beräknade leveransdatumet ändrats?
När du väljer en order kan det uppstå oväntade situationer som resulterar i leveransförsening, men vi skickar alltid ett e-postmeddelande för att meddela dig när varorna ska vara på väg.
De vanligaste orsakerna till förseningar är:
Leverantörsproblem: leveransen av varorna försenas av tillverkaren.
Lagerproblem: våra kollegor på lagret är för upptagna med att plocka alla ordrar, men vi behandlar ordrar exakt i den ordning de tas emot och vi kommer att skicka din snart.
Webbplats problem: den beställda produkten har sålt slut under tiden och vi bär skulden. Vi ber om ursäkt. I detta fall kommer vi definitivt att kontakta dig personligen och försöka komma fram till den bästa möjliga lösningen.
Vad kostar frakten och hur lång tid tar leveransen?
All information om tid och kostnad för leverans finns här: Priser och transportvillkor
Hur kan jag spåra mitt paket på väg till mig?
Så snart vi skickat din beställning skickar vi ett bekräftelsemail med en länk där du kan spåra din försändelse. Den kan också nås direkt från vår hemsida. Allt du behöver är numret på din faktura eller beställning och din e-postadress som du använder för att logga in på Muziker. I så fall kan du spåra ditt paket även på Hitta din beställning sida.
Kan ni utfärda en följesedel åt mig?
Vi gör det inte för att följesedlar hör till det förflutna. Du hittar allt du behöver på din faktura ändå. Det är inte bara vi som säger det, lagen säger det.
Min beställning har skickats, men spårningslänken fungerar inte
Spårningsnumret för att spåra ditt paket genereras när ordern plockas och packas och är redo att skickas. Det är då kurirföretaget tar emot försändelseuppgifterna. Men du kan bara titta på dess rörelse när kuriren fysiskt tar över paketet från oss och lastar det i sin bil. Vissa speditörer genererar inga internationella länkar, så du kan bara spåra din försändelse när den anländer till ditt lands lokala depå. Ibland uppdaterar inte kurirföretag paketspårningslänken dagligen, utan inom 1-2 dagar.
Kommer mitt överdimensionerade paket att levereras direkt till mitt hus?
Ditt paket levereras till den första låsbara dörren eller grinden. För närvarande erbjuder vi inte leverans till hus eller lägenhet.

Reklamationer och returer

Hur kontaktar jag reklamationsavdelningen?
Du kan kontakta vår reklamationsavdelning via telefon på +46 842 002 450 eller genom att skicka ett e-postmeddelande till: [email protected]. Vi är tillgängliga dagligen mellan 8:00 - 16:30.
Hur gör jag en reklamation?
Klicka på denna länk, välj typ av klagomål och inled skaderegleringsprocessen: link
Hur lång tid tar det att reglera en skada?
Vi hanterar reklamationer omgående, dock senast inom 30 dagar.
Vilka regler gäller för skadeanmälan?
De allmänna villkor som vi följer finns tillgängliga på Allmänna villkor webbplats. Om du handlar som konsument/naturlig person kan du läsa den detaljerade garantipolicyn HÄR. Om du handlar som näringsidkare kan du använda länken HÄR.
Vad är returperioden?
Du kan frånträda avtalet och returnera varorna utan att ange något skäl inom 14 dagar från den tidpunkt då du eller din utsedda person tar emot varorna. Denna rätt gäller endast kunder i vår e-butik och gäller inte för köp i våra fysiska butiker. Efter denna 14-dagarsperiod har endast kunder-konsumenter som har gjort en beställning som medlemmar i Muziker Smile lojalitetssystem rätt att dra sig ur kontraktet. En av fördelarna med att vara medlem i Muziker Smile lojalitetssystem är att du kan dra dig ur avtalet utöver den lagstadgade perioden, upp till 30 dagar från den dag då du eller din utsedda person tog emot varorna. Om du utnyttjar din rätt att returnera varorna inom denna förlängda period, dvs. mellan den 15:e och 30:e dagen från den dag då varorna levererades, återbetalar vi din betalning i form av en värdekupong för ditt nästa köp i vår butik. En annan möjlighet att returnera varorna (frånträda avtalet) efter att den lagstadgade perioden på 14 dagar har löpt ut är att köpa vår extra Förlängd returservice. Med denna tjänst kan en enskild person returnera varor när som helst upp till 60 dagar och en juridisk person upp till 30 dagar. Tjänsten gäller endast utvalda produkter och kan endast köpas tillsammans med specifika varor. När du har returnerat varorna får du tillbaka köpesumman i form av en kontantbetalning. För mer information, se Återkallelse.
Kan jag frånträda avtalet om jag gör ett köp för ett företags räkning?
Ja, även ett företag kan returnera varan inom 14 dagar.
Vem står för kostnaden för att skicka tillbaka varor?
Returnera varorna tillbaka till vårt lager är helt och hållet ditt ansvar. Detta gäller även kostnaderna.
Vart skickar jag varorna som jag vill returnera?
Innan du returnerar varan, packa den ordentligt och märk förpackningen med ångerrättsnumret eller reklamationsnumret. På så sätt kan vi snabbt identifiera ditt paket när det anländer. De returnerade varorna ska skickas till denna adress:
Muziker (Return)
P3 Logistic Park - Hala 2
900 55 Lozorno
Slovakien
Men se upp! Vi kan inte hållas ansvariga för i vilket skick vi tar emot ditt paket från transportören. Därför, innan du packar varorna för frakt, demontera varorna för att återställa det skick som de kom från oss och fyll själva lådan med material som skyddar varorna från eventuella skador under transporten. Om något ändå händer med din försändelse på väg till oss ska du snabbt kontakta transportören som du överlämnade paketet till och begära skadestånd.
Kan jag returnera alla typer av varor?
Definitivt inte. Lagen definierar exakt vilka kategorier av varor som inte kan returneras. Till exempel skivor, programvara, digitala produkter, in-ear-hörlurar, rörblad för blåsinstrument och liknande. Vi listar alla kategorier i våra villkor: Allmänna regler och villkor
När får jag pengarna tillbaka för de returnerade varorna?
Vi återbetalar betalningen för de returnerade varorna eller utfärdar en kupong i det värdet senast 14 dagar från mottagandet av paketet och inspektionen av de returnerade varorna. Du får detta med samma metod som betalningen kom till oss. Vid expressbetalningar (PayPal, kort, Apple Pay etc.) sätts pengarna in på ditt konto inom 3 arbetsdagar. Banköverföring tar vanligtvis 4-5 arbetsdagar.

Kundkonto

Vilka är fördelarna med klubben Muziker? Betalar jag registreringen?
För att bli medlem i Muziker-klubben behöver du bara registrera dig, vilket är gratis. Vi har sammanfattat alla fördelar med Muziker-klubben här.
Varför får jag inga e-postmeddelanden?
Om du har angett din e-postadress i ditt Muziker-konto korrekt, men du fortfarande inte får några meddelanden från oss, kontrollera först skräppost och skräppost mappar i din inkorg. Om det inte hjälper, tveka inte att kontakta oss, vi löser det tillsammans.
Hur ändrar jag mitt lösenord?
Du kan ändra ditt lösenord och nuvarande e-postadress när som helst i din personliga profil. Om du inte kommer ihåg ditt lösenord för att logga in på Muziker-sidan kan du återställa det innan du loggar in. För att göra det, klicka på "Glömt lösenord". Ange den e-postadress du använder för att logga in på ditt konto så får du en länk från oss där du återställer det gamla lösenordet och skapar ett nytt.
Hur raderar jag mitt konto?
Du kan radera ditt konto direkt i din personliga profil.